Úžasné vodopády Iguazu

Vodopády Iguazu najdete na řece Iguacu uprostřed deštného pralesa na hranicích Brazilie a Argentiny. Tyto vůbec největší vodopády na světě jsou dlouhé skoro 3 km a hluboké až 70 m. Jejich počet se mění podle ročního období.

V době dešťů je jich až 270, v době sucha kolem 150.

Letiště ve Foz do Iguacu, kde jsme přistáli leží ještě v Brazílii, ale ubytování jsme měli zajištěné v hotelu na argentinské straně. Jediná možnost, jak se tam dostat byla, vzít si taxi. Řidič byl ochotný a přátelský. Cestou nás upozorňoval na různé zajímavosti a zodpověděl nám všechny naše dotazy.

Část cesty jsme jeli podél řeky Paraná, která tvoří hranici s Paraguay. Přejeli jsme státní hranici do Argentiny, projeli městečkem, které připomínalo kulisy z amerických westernů a pokračovali dál silnicí, ze které tu a tam vybíhaly příjezdové cesty k hotelům.

Konečně auto odbočilo na úzkou cestu mezi stromy a vjelo na štěrkem vysypané prostranství před hotelem. Nízká oranžová budova s červenou střechou a postranními křídly, lemovanými květinovými záhony, stála na pokraji lesa a byla obklopena spoustou kvetoucích stromů a keřů. Výjev jako z pohádky.

Ubytovali jsme se a vydali se do městečka, abychom si vyměnili peníze a zašli si na oběd. Centrum tvořily dvě ulice ve westernovém stylu a dál už se rozbíhaly jen uličky s obytnými domky. Autobusem jsme se dostali zase zpět do hotelu.

Unaveni po cestě jsme si šli zaplavat do hotelového bazénu. Byl hned za domem na okraji lesa, ze dvou stran obklopený vysokými stromy porostlými liánami. Vyvolávalo to pocit, jako bychom se koupali v jezeře uprostřed pralesa. Dokonalý relax.

Na večeři jsme si zajeli opět autobusem do restaurace, které jsme si všimli už cestou z města. Stála u silnice a měla pěkný dvorek s velikým grilem, na kterém se pekly velké kusy masa . Na kovovém kříži, který se skláněl šikmo nad ohništěm, se pomalu opékala hovězí žebra. Večeře byla skvělá, víno lahodné.

Druhý den jsme se hned ráno vypravili k vodopádům. Autobus nás dovezl až ke vchodu do přírodní rezervace, kde jsme zaplatili vstupné a vydali se po vyznačené cestě. Došli jsme ke stanici vláčku, který projíždí pralesem.

Nástupiště, zastřešené, aby čekající byli chránění před slunečním žárem, bylo plné turistů. Čekání jsme si krátili pozorováním nosálů, kteří pobíhali po nástupišti. Byli tak drzí, že lezli lidem až do batohů, pletli se  pod nohami a loudili něco k snědku. Někdo vylil na zem trochu mléka a všichni se na to hned vrhli a loužičku vzorně vylízali.

Když přijel vyhlídkový vláček, okamžitě se do posledního místečka zaplnil lidmi. Vezl nás po úzké koleji pralesem až k místu, odkud vedla cesta k vodopádům. Chvíli jsme šli lesem a pak už nás čekal  jen asi kilometr dlouhý most přes řeku.

A pak jsme je konečně uviděli!

Všichni se nahrnuli na dlouhou rampu s ochozy, odkud byl na vodopády skvělý výhled. Omámeně jsme zírali na nekonečné množství vody, které se jakoby propadalo do země. Ne nadarmo se tomu místu říká Ďáblův chřtán.

Vodopády se táhly kam jsme jen dohlédli. Stříkající voda kolem nich vytvářela mlhu, kterou pronikalo slunce a tvořilo velké duhové oblouky. Bylo to nádherné a neskutečné. Člověk si před tou obrovskou masou vody připadal maličký a bezvýznamný. Nemohli jsme se na tu scenérii vynadívat. Ale to ještě zdaleka nebylo všechno!

Vrátili jsme se na stanici a pokračovali vláčkem dál do pralesa. Na konečné jsme si zaplatili výlet lodí a vydali se kameny vydlážděnou lesní cestou k řece. Na stanovišti lodí nás překvapil dotaz, zda máme s sebou něco na převlečení, ale brzy jsme pochopili. Každý z nás dostal plastový vak, do kterého jsme si měli uložit batohy a věci, které by se neměly namočit.

Loď vyplula hlubokým kaňonem mezi skalnatými břehy porostlými pralesem. Nevěděli jsme kam se dřív dívat. Blížili jsme se k obrovskému vodopádu a loď nabírala rychlost.

Čekali jsme kdy se loď otočí, ale místo toho vjela přímo pod vodopád a my se prohnuli pod sprchou. Nevím, k čemu bych ten příval přirovnala, valily se na nás hektolitry vody. Loď začala pomalu couvat, ale když se dostala ze zajetí vodopádu, najednou pod něj zamířila znovu. Tento manévr se opakoval několikrát. Pak se loď otočila a plula zase ke svému stanovišti pro další várku turistů.

Byli jsme mokří od hlavy až k patě, ale ve čtyřicetistupňovém parnu to bylo vítané osvěžení. Vylili jsme vodu z bot a pokračovali v cestě pralesem. Stoupali jsme vzhůru po schůdcích z kamenů a každou chvíli se před námi otevřel prostor s vyhlídkou na další a další vodopády. Pokaždé nová, jiná scenérie, pohled z jiného úhlu, úchvatný a dech beroucí.

Všude kolem cestiček pobíhaly skupinky nosálů, často samice s mladými. Z pralesa se ozývaly hlasy papoušků, které jsme ale většinou nezahlédli. Ve větvích stromů šplhaly opice, které se sice vidět nechaly, ale k lidem se nepřiblížily.

Čas pokročil a my se museli pomalu vydat ke stanovišti vláčku. Poslední odjížděl v 18 hodin a kdybychom ho nestihli, už bychom se odtud nedostali. Na každém kroku jsme potkávali zřízence národního parku, kteří hledali zatoulané turisty, aby tam někdo nezůstal.

Cestou k východu jsme si ještě poslechli originální hudební produkci. Mladý indiánský otec hrál na kytaru a čtyři děti zpívaly. Hlasy jim krásně ladily.

Příští den  jsme odjeli na letiště Iguazu Falls a pokračovali v cestě do Buenos Aires.

Autor: Marie Kubešová | neděle 12.4.2015 13:26 | karma článku: 17,32 | přečteno: 556x

Věčné město Řím

O bohaté historii a úžasných památkách Říma toho bylo napsáno nepočítaně. Nic ale nemůže dostatečně vylíčit skutečnost. Do Říma prostě musíte jet a vidět ho na vlastní oči.

25.4.2023 v 20:33 | Karma: 14,32 | Přečteno: 293x | Diskuse| Cestování

Marie Kubešová

Jak jsem bojovala s nemocí

Toto povídání je staré 10 let a mým blogům se poněkud vymyká. Ale protože je bohužel stále spousta lidí, kteří bojují s nemocí, jejíž název, snad z pověrčivosti, zásadně nevyslovuji, je toto téma stále aktuální.

12.10.2022 v 10:22 | Karma: 21,53 | Přečteno: 477x | Diskuse| Osobní

Žamberk

V údolí Divoké Orlice, na křižovatce obchodních cest z Čech na Moravu a do Kladska, na místě bývalé slovanské osady, vzniklo ve druhé polovině 13. století německé městečko Senftenberg.

1.8.2022 v 13:32 | Karma: 13,34 | Přečteno: 235x | Diskuse| Cestování

Zámek Bon Repos

je barokní, původně lovecký zámeček, který najdeme nedaleko Prahy, na vrchu Čihadlo u Lysé nad Labem.

26.7.2022 v 17:20 | Karma: 13,21 | Přečteno: 300x | Diskuse| Cestování

Heřmanův Městec

je dalším typem na výlet do okolí Chrudimi. Městečko, ležící na úpatí Železných hor, má zajímavou historii, krásně opravenou židovskou synagogu a židovský hřbitov.

21.7.2022 v 15:40 | Karma: 12,49 | Přečteno: 250x | Diskuse| Cestování

Zámek Choltice

je oblíbeným cílem rodinných výletů. V zámeckém parku je pohádkový okruh Svět vodníků a loutek Černého divadla se spoustou pohádkových postav, jehož patronem je nejznámější český vodník Josef Dvořák.

17.7.2022 v 13:20 | Karma: 11,37 | Přečteno: 195x | Diskuse| Cestování

Slatiňany

Jen pár kilometrů od Chrudimi leží městečko Slatiňany, kde můžeme navštívit krásný novogotický zámek a jeden z našich největších hřebčínů.

4.7.2022 v 10:45 | Karma: 16,55 | Přečteno: 1375x | Diskuse| Cestování

Marie Kubešová

Chrudim – město, kde stojí za to žít

je druhé největší město pardubického kraje, pro své kouzelné historické centrum nazývané též Athénami východních Čech.

27.6.2022 v 20:34 | Karma: 18,23 | Přečteno: 458x | Diskuse| Cestování

Zámek Maleč

památník dvou významných osobností našeho národního obrození, Františka Palackého a Františka Ladislava Riegera.

14.6.2022 v 9:20 | Karma: 13,49 | Přečteno: 279x | Diskuse| Cestování

Hřensko

V sevření skalnatého kaňonu, na soutoku Labe a říčky Kamenice, leží obec s nejnižší nadmořskou výškou u nás a přesto působící jako by vyrostla vysoko v horách

17.11.2021 v 17:19 | Karma: 13,00 | Přečteno: 221x | Diskuse| Cestování

Pécs

Maďarské multikulturní centrum a brána do Středomoří, krásné historické město Pécs, česky zvané Pětikostelí, bylo v roce 2010 právem vyhlášeno evropským hlavním městem kultury.

4.11.2021 v 19:28 | Karma: 15,09 | Přečteno: 258x | Diskuse| Cestování

Harkány

Maďarské městečko s pouhými 4000 obyvateli a velké lázně s milionem návštěvníků ročně, kteří se sem znovu a znovu vracejí, to je Harkány.

2.11.2021 v 11:13 | Karma: 17,89 | Přečteno: 486x | Diskuse| Cestování

Krakov

Nádherné město, rozkládající se nad Vislou, kde z vrchu Wawel na řeku zhlíží majestátní královský hrad, má bohatou a zajímavou historii, již od dob svého založení mnohokrát provázanou s historií naší země.

24.10.2021 v 23:10 | Karma: 16,13 | Přečteno: 295x | Diskuse| Cestování

Dačice

Půvabné jihočeské město Dačice je zajímavé nejen pomníkem kostce cukru, ale především pěkným historickým centrem a zámkem s romantickým parkem.

18.11.2020 v 14:32 | Karma: 16,80 | Přečteno: 371x | Diskuse| Cestování

Zámek Chyše

Kousek od Žlutic najdeme další zachráněnou perlu karlovarského kraje. Zdevastovaný novogotický zámek a pivovar zachránil z ruin a nádherně zrekonstruoval příbuzný původních majitelů, který zchátralý objekt koupil od státu.

4.11.2020 v 16:23 | Karma: 21,12 | Přečteno: 435x | Diskuse| Cestování

Manětín

Malebné městečko uprostřed lesnaté krajiny na sever od Plzně bývá oprávněně nazýváno barokní perlou západních Čech. Svůj podpis tady zanechali nejvěhlasnější umělci barokního období.

30.10.2020 v 22:11 | Karma: 22,38 | Přečteno: 497x | Diskuse| Cestování

Žlutice

Nedaleko Karlových Varů, ve svahu nad řekou Střelou, pod vrchem Vladařem, se rozkládá starobylé městečko s bohatou historií a s uličkami tak úzkými a strmými, že je někdy problém jimi projet.

23.10.2020 v 21:43 | Karma: 17,94 | Přečteno: 416x | Diskuse| Cestování

Blatná

Podbrdské městečko na řece Lomnici, obklopené rybníky, je opět známé především díky svému zámku, který vyniká svojí architekturou i polohou.

11.10.2020 v 16:04 | Karma: 18,76 | Přečteno: 397x | Diskuse| Cestování

Březnice

Kouzelné městečko Březnice nedaleko Příbrami se výrazně zapsalo do naší historie především krásou a romantickou historií zdejšího zámku.

6.10.2020 v 19:47 | Karma: 18,96 | Přečteno: 379x | Diskuse| Cestování

Rožmitál pod Třemšínem

je známý především jako dlouholeté působiště Jakuba Jana Ryby. Nutno předeslat, že toto podbrdské městečko na první pohled nepůsobí nějakým úžasným dojmem, ale pokud tam strávíte pár dní,

3.9.2020 v 10:37 | Karma: 14,58 | Přečteno: 367x | Diskuse| Cestování
Akční důchodkyně, vášnivá milovnice života a cestování.