Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Lyon - město s atmosférou

Do Lyonu jsem se stihla podívat ještě před teroristickými útoky v Paříži. Kdekdo mne varoval, že cesta autobusem přes Německo bude problematická, že přísné kontroly na hranicích a davy imigrantů budou cestu zdržovat. 

 

Jela jsem autobusem Eurolines za velmi solidní cenu a i když cesta trvala 19 hodin, proběhla hladce a bez jakéhokoliv dobrodružství. Přibližně hodinové zpoždění nebylo způsobeno uprchlíky ani celníky, ale došlo k němu z důvodu prací na silnici.

Z Prahy jsem vyjela po obědě a druhý den ráno jsem byla na místě. Noc jsem prospala, takže mi cesta zas tak dlouhá nepřipadala.

Chvíli mi trvalo než jsem se vymotala s nádraží Gare de Lyon-Perrache, kde se protíná snad veškerá doprava v Lyonu. V objektu z poloviny 19. století je pod jednou střechou nádraží, kam přijíždějí rychlovlaky TGV, autobusové nádraží Eurolines, odkud vyjíždějí mezinárodní autobusové linky do celé Evropy, mají zde stanoviště městské autobusy a projíždí tudy metro i tramvaje.

Byla jsem trochu nervózní, protože nemluvím francouzsky ale na štěstí všude postávali uniformovaní zřízenci, kteří ochotně pomohli a poradili v angličtině. Jeden z nich se mnou sjel výtahem do přízemní, kde měla zastávku tramvaj jedoucí ve směru mého hotelu.

Tramvaj přijela dřív, než jsem stihla zjistit, kde si mám koupit jízdenku, ale paní, která stála vedle mne na nástupišti rychle zhodnotila moji situaci a jízdenku mi nabídla, ani si ji nenechala zaplatit.Nakonec mi ještě poradila, kde mám vystoupit.

Do hotelu jsem dorazila právě včas, abych se u recepce setkala s přáteli z Kanady, kteří mne do Lyonu pozvali abych zde s nimi strávila několikadenní dovolenou.

Měla jsem obavy, abychom se kvůli mému  zpoždění neminuli. Nemají totiž mobil. Považují ho za zbytečný a omezující. Udivilo mne to, protože já si život bez mobilu už vůbec nedovedu představit. Ale nakonec jsem jim musela dát za pravdu. Jsou mnohem svobodnější než my, kteří jsme na něm závislí. Během těch několika společně strávených dnů nám rozhodně nechyběl.

Lyon je kouzelné město ležící na soutoku řek Saône a Rhône. Byl založen Římany a nějakou dobu byl správním centrem Galie. Později se stal residencí francouzských králů, ale k jeho největšímu rozkvětu došlo až v době renesance, kdy se rozvinul hedvábnický průmysl. Lyon proslavili také bratři Lumiérové, kteří se tam narodili.

V Lyonu také sídlí centrála Interpolu.

Dominantou Lyonu je kopec Fourviere na kterém stojí nádherná bazilika Notre Dame de la Fourviere z 19. století. Nedaleko ní se tyčí věž Tour Métallique – zmenšenina Eifelovky.

 

Nejvíc mne však okouzlil Starý Lyon se spoustou uzoučkých uliček, různých pasáží a průchodů krásnými středověkými domy s typickými hospůdkami a obchůdky. Celkový dojem perfektně dotvářelo posezení u skvělé kávy, červeného vína nebo některé z místních gastronomických specialit, kterými je Lyon vyhlášený.

 

Lyon má své osobité kouzlo, které na vás dýchá ať se procházíte ulicemi s krásnými renesančními domy, uličkami Starého Lyonu nebo po nábřeží některé z řek. Všude je co obdivovat, na každém kroku je možné zastavit se na malé občerstvení a nasávat tu kouzelnou atmosféru.

 

 

Obdivovala jsem pestrou nabídku na pouličních tržištích, ale velká tržnice s nekonečnými pulty plnými nejrůznějších sýrů, uzenin, masa, drůbeže,ryb a mořských plodů, zeleniny, vína,sladkostí a nádherně nazdobených dortů mi doslova vyrazila dech.

Kouzelné jsou ulice se starými krásně malovanými domy, kde okna, balkony a postavy na nich vypadají jako živé.

 

 

Autor: Marie Kubešová | neděle 6.12.2015 0:00 | karma článku: 11,74 | přečteno: 589x
  • Další články autora

Marie Kubešová

Věčné město Řím

O bohaté historii a úžasných památkách Říma toho bylo napsáno nepočítaně. Nic ale nemůže dostatečně vylíčit skutečnost. Do Říma prostě musíte jet a vidět ho na vlastní oči.

25.4.2023 v 20:33 | Karma: 14,32 | Přečteno: 294x | Diskuse| Cestování

Marie Kubešová

Jak jsem bojovala s nemocí

Toto povídání je staré 10 let a mým blogům se poněkud vymyká. Ale protože je bohužel stále spousta lidí, kteří bojují s nemocí, jejíž název, snad z pověrčivosti, zásadně nevyslovuji, je toto téma stále aktuální.

12.10.2022 v 10:22 | Karma: 21,53 | Přečteno: 477x | Diskuse| Osobní

Marie Kubešová

Žamberk

V údolí Divoké Orlice, na křižovatce obchodních cest z Čech na Moravu a do Kladska, na místě bývalé slovanské osady, vzniklo ve druhé polovině 13. století německé městečko Senftenberg.

1.8.2022 v 13:32 | Karma: 13,34 | Přečteno: 235x | Diskuse| Cestování

Marie Kubešová

Zámek Bon Repos

je barokní, původně lovecký zámeček, který najdeme nedaleko Prahy, na vrchu Čihadlo u Lysé nad Labem.

26.7.2022 v 17:20 | Karma: 13,21 | Přečteno: 301x | Diskuse| Cestování

Marie Kubešová

Heřmanův Městec

je dalším typem na výlet do okolí Chrudimi. Městečko, ležící na úpatí Železných hor, má zajímavou historii, krásně opravenou židovskou synagogu a židovský hřbitov.

21.7.2022 v 15:40 | Karma: 12,49 | Přečteno: 250x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Tuleja publikoval i v pochybných vědeckých časopisech, nyní žádá o stažení článků

2. května 2024  13:57

Kandidát TOP 09 na ministra pro vědu Pavel Tuleja požádal Slezskou univerzitu, aby stáhla z jeho...

Poslanci mají jednat o zákoníku práce, ANO chce zabránit výpovědi bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  13:49

Přímý přenos Poslanci mají začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela zákoníku práce předpokládá...

V Polsku zatkli šestnáctiletého mladíka kvůli útoku na varšavskou synagogu

2. května 2024  13:47

Polská policie zadržela šestnáctiletého mladíka, kterého podezírá z útoku na synagogu Nožykowých ve...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  13:45

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 564x
Akční důchodkyně, vášnivá milovnice života a cestování.

Seznam rubrik